ERVAREN ASSISTENT ACCOUNTANT
Wil jij deel uitmaken van een groeiend top-50 accountantskantoor en vind jij het leuk om ondernemers te ontzorgen op administratief gebied zodat zij zich volledig kunnen focussen op hun ondernemersdroom? Dan ben jij de assistent accountant die we zoeken!
Omschrijving
Als assistent accountant houd jij je voornamelijk bezig met het totale samenstelproces van de jaarrekening. Daarnaast verzorg je de Btw-aangiftes, stel je tussentijdse cijfers op en ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding van de VPB. Als assistent-accountant ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant voor alle vragen met betrekking tot zijn administratie.
Zo vul jij jouw dag
Je start je werkdag op een tijdstip dat het beste past bij jouw privésituatie. Eerst maak je natuurlijk een praatje met je collega’s om vervolgens in een administratie te duiken om daar uiteindelijk de jaarrekening voor op te stellen. Dit kan voor een mkb-bedrijf zijn met honderd medewerkers, maar ook met drie, of met een ZZP-er. Iedere ondernemer brengt zijn eigen uitdagingen mee. De ene keer geef je advies over hoe men de administratie beter kan inrichten, de volgende keer geef je ondersteuning bij boekingswerkzaamheden. In de pauze wandel of lunch je met je collega’s. Daarna ga je aan de gang met het opstellen van de fiscale aangiften. Vervolgens bespreek je de concept stukken met de mkb adviseur/accountant en heb je contact met een ondernemer.
Hier herken jij jezelf in
Je bent nauwkeurig, gestructureerd, communicatief vaardig en samenwerken vind je belangrijk. Je denkt creatief en gaat resultaat- en kwaliteitsgericht te werk.
Dit heb je ook in huis
-
Proactief en beschikt over een klantgerichte instelling;
-
Analytisch denkvermogen;
-
Een afgeronde Hbo- of Wo-opleiding: Accountancy, Bedrijfseconomie of Bedrijfskunde;
-
Minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan bij een accountantskantoor;
-
Bij voorkeur ervaring met klanten binnen het mkb.
Arbeidsvoorwaarden
Naast een passend salaris afgestemd op jouw kennis en ervaring mag je ook rekenen op:
-
Een vast contract voor 24 tot 40 uur per week;
-
Een hechte werksfeer binnen een platte organisatie met weinig hiërarchie;
-
37 vrije dagen (24 vrije dagen + 13 ATV) bij dienstverband van 40 uur;
-
Collectieve pensioenregeling;
-
Fijne en professionele collega’s op wie je altijd kunt rekenen;
-
Groei- en ontwikkelkansen, onder meer via interne academie en door vakinhoudelijke cursussen te volgen;
-
Een goede balans tussen werk en privé, onder meer door flexibele werktijden en mogelijkheden om thuis te werken;
-
Gezellige uitjes zoals personeelsfeest, kantoorbarbecue, kinderdag en nieuwjaarsborrel.
Dit zijn wij
Onze opdrachtgever is een groeiend, no-nonsense top-50 accountantskantoor. De betekenis die jij als medewerker hebt voor de klanten staat hier voorop. Ze helpen je te blijven ontwikkelen op het gebied van specifieke vakkennis maar ook in andere vaardigheden die je helpen bij de uitoefening van je vak. Naast de focus op persoonlijke ontwikkeling hechten ze veel waarde aan teamgevoel. Het klantenbestand van onze opdrachtgever bestaat uit zeer uiteenlopende mkb-bedrijven. Ze hebben een sterke reputatie opgebouwd als een betrokken en deskundige dienstverlener voor ondernemers in de regio Noordoost-Brabant en Zuidoost-Gelderland. Onze opdrachtgever ondersteund hun klanten dagelijks bij op het vlak van accountancy, fiscaliteit, juridische zaken, bedrijfsadvies, bedrijfsfinancieringen, salarisadministratie en personeel & organisatie.
Bedrijfscultuur
Een goede, gezellige, professionele werkomgeving waarin je gestimuleerd wordt al je capaciteiten te benutten en verder te ontwikkelen. De werkomgeving is formeel wanneer het moet en informeel wanneer het kan. Onderling heerst een fijne werksfeer, iedereen weet elkaar te vinden voor vragen en advies.
Heb je interesse in deze functie of wil je meer weten? We vertellen je graag meer!