Ben jij een ervaren HR-professional toe aan een nieuwe stap? Kom jij tot je recht in een zelfstandige rol waarin je zowel operationeel verantwoordelijk bent en daarnaast de wensen van de organisatie vertaalt en het management adviseert? Dan ben jij dé HR Business Partner die wij zoeken!
Omschrijving
Als HR Business Partner vervul je een belangrijke rol binnen de organisatie. Jij bent op zowel operationeel als tactisch niveau verantwoordelijk voor HRM. Denk aan in-, door- en uitstroom van collega’s, het begeleiden van verzuimprojecten en personeels- en salarisadministratie. Daarnaast geef je verder vorm aan het HR-beleid. Als eerste aanspreekpunt binnen de organisatie adviseer jij zowel collega's als de directie op het gebied van HRM.
Dit vind je leuk om te doen
-
Advies en begeleiding: je adviseert het management over HR-vraagstukken en zorgt ervoor dat het HR-beleid niet alleen de bedrijfsdoelen ondersteunt, maar ook het welzijn van de medewerkers vooropstelt.
-
Tactische en strategische HR-projecten: je werkt mee aan belangrijke thema’s zoals talentontwikkeling, duurzame inzetbaarheid en de verdere professionalisering van het HR-beleid. Jij helpt de organisatie groeien door een visie te ontwikkelen op de lange termijn.
-
Operationele HR-taken: denk aan het ondersteunen van managers bij personeelsvraagstukken, salarismutaties, het begeleiden van verzuimtrajecten en het coördineren van de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Jij zorgt dat alles achter de schermen op rolletjes loopt en bent een cruciale schakel in de keuze bij het aannemen van nieuwe collega’s.
Hier herken jij jezelf in
Je hebt enkele jaren ervaring opgedaan in een generalistische functie binnen het HR-werkveld waardoor je beschikt over uitgebreide kennis. Je vindt het leuk om zowel operationeel met vraagstukken bezig te zijn als tactisch mee te denken over het verder structureren van HR-beleid en -processen. Door jouw voelsprieten weet je wat er leeft binnen de organisatie en ben jij dé schakel tussen collega’s en management.
Dit heb je ook in huis
-
Minimaal 24 uur per week beschikbaar (dagen/uren flexibel in te delen);
-
HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Human Resources of vergelijkbaar;
-
Minimaal 5 jaar ervaring als HR-generalist;
-
Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
-
Pragmatisch en proactief;
-
Communicatief sterk;
-
Kennis van arbeidsrecht en HR-wet en regelgeving;
-
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Duitse taal.
Arbeidsvoorwaarden
De juiste HR Business Partner wordt een functie met afwisselende werkzaamheden in een open en informele werksfeer geboden. De beloning is marktconform, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Daarnaast zijn er goede secundaire arbeidsvoorwaarden; o.a.
-
24 vakantiedagen en 5 ADV-dagen (op basis van een fulltime dienstverband);
-
Mogelijkheid tot extra opbouw verlofdagen;
-
Persoonlijk benefit budget (o.a. in te zetten voor gezondheid, welness, sport, opleiding of kinderopvang);
-
Een aanstelling met uitzicht op een vast dienstverband;
-
Opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
-
Bonusregeling.
Dit zijn wij
Onze opdrachtgever is een logistiek dienstverlener gespecialiseerd in intermodaal transport. Vanuit drie vestigingen in verschillende landen zoeken zij voor hun klanten de meest duurzame en optimale route via weg, spoor of binnenvaart. In Venlo werken ze met een team van ongeveer 40 collega’s, alle vestigingen samen 75 collega's. Samen werken ze continue aan procesverbetering (intern en extern) en maken ze gebruik van eigen ontworpen innovatieve systemen.
Bedrijfscultuur
Binnen deze organisatie kun je de bedrijfscultuur als volgt omschrijven: open en informeel waar initiatief en ondernemerschap centraal staan. Het is een familiebedrijf en dit zie je terug in het hechte team. Vrijheid en zelfstandigheid in functie wordt hier gestimuleerd. Naast hard werken is er ook tijd voor gezelligheid zoals bedrijfsuitjes en organiseren ze maandelijks een gezamenlijke lunch.
Heb je interesse in deze functie of wil je meer weten? We vertellen je graag meer!